Integrera ditt företagsnamn i kundens vardag på ett naturligt sätt genom USB-stickan!

Det finns flera sätt att bli ihågkommen av befintliga och potentiella kunder, det bästa sättet är att finnas där kundens ”mindset” eller arbetssätt befinner sig. Då blir interaktionen med exempelvis en företagslogo naturlig för dem.

En god grund i professionell marknadsföring är att på ett naturligt sätt finnas där kunden befinner sig, då sker en naturlig interaktion med kunden utan press och köpskrav. Samtidigt sker en integration av din logo, ditt igenkänningstecken eller produkt i kundens arbetsdag, och ibland även vardag vilket kan vara bra. Kunden är ju en vanlig människa oavsett den roll denne har i olika situationer.

En naturlig del av din kunds arbetsdag

Vi jobbar ständigt med teknik, idag finns det ingen arbetsplats som saknar teknik. Tekniken finns hos din kund. Detta gör bland annat profilprodukten USB-stickan till en perfekt budbärare av exempelvis en företagslogo.

Att finnas på en produkt som används dagligen och som är en naturlig del av kundens ”arbetsarsenal” kan bidra till att man istället blir en möjliggörare. Kunden kan se företagsnamnet på sin USB-sticka som något positivt, och som vi vet börjar alla processer med en tanke. Om vi löpande finns i den tanken och hela tiden blir sedda i en naturlig situation skapar vi en bekväm relation med kunden, lite undermedvetet – eftersom detta också är psykologi.

Marknadsföring är integration och möjliggörande på ett naturligt sätt i situationer där kunden redan befinner sig. Detta gör USB-stickan till en utmärkt möjlighet att både supporta kunden och lära känna denne.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *